2010. szeptember 2., csütörtök

Első napok gyötrelmei-kalandjai

Halihó!

Lassan letelt az első ominózus hét, itt az ideje, hogy nyekkenjek valamit róla:)
A lakásban kezdek egyre otthonosabban mozogni, az ablakomból pompás kilátás nyílik a városra, most pl. épp naplemente van, és bíbor-narancs színekben tarkállik a táj...
A város kb. olyan nagy, mint Győr, vagy Szeged, szóval még épp belátható, nem az a multiváros, de azért van itt minden, mire csak szükségem van. A 7-es busszal jutok le a Centro-ba, onnan egy hattalmas lépcsőn kell felmennem az egyetemi negyedbe, ami egyben a város központja is. Hétfőn beiratkoztam, meg elmentem a központi könyvtárba, ahová először nem vettek fel, mert kell ilyen engedély a nyilvántartási hivataltól, hogy te miért vagy itt fél évig. Ezt muszáj elkészíteni. De utána már én is beiratkozhattam, és ki is vettem egy Jane Austin könyvet, kezdésnek. Tehát ez az egyetemi részleg nagyon impozáns, kimagasodik, az utcák kacskaringósak, picik, és mind macskakövesek. Ezeknek a mániájuk a macskakő, úgyhogy nem érdemes mgassarkúban járkálni. Lent, az alóvárosban teljesen más hangulat uralkodik. Az a kereskedőrészleg, ott is kicsik az utcák, de jóval rendezetlenebbek is, kis boltokkal, hentesekkel, halárusokkal, szóval megvan ott a sajátos szag is. Feletted száradnak a vizes ruhák, a sikátoron 2 ember ha elfér egymás mellett....de nekem bejön ez a hangulat, tényleg igazi mediterrán. És ott van még a folyópart, a Mondego folyó partja, ahol csodás pálmafás parkokat láttam.
Szóval hétfőtől máig kb, ezeket néztem meg+ ügyet intéztem. Sajnos nem mennem itt olyan egyszerűen a dolgok. Kiderült,hogy nem küldték vissza a tanulmányi szerződésemet, mert nem voltak képesek aláírni, holott az nekik kötelességük lett volna, és most ezért nem kapom még meg az ösztöndíjam. Egy cseppet dühítő a helyzet, dehát ez van, ezek portugálok, nem németek.
Ja,ja, vasárnap elmentem templomba, és mondthaom a legédesebb templom az ott van a közelünkben, majd rakok fel róla fényképet. És összehaverkodtam a pappal, és mondta, hogy van hittan és ,hogy menjek:)
Vasárnap fog megjönni a lengyel lakótársam, addig még egyedül leszek a lakásban, azért most már várom ,hogy megjöjjön, mert nem beszélek eleget:)
De legalább írok!

Kilátás a szobámból


A kéró


A bizonyos bazi nagy lépcső teteje....innen nem látszik mekkora is valójában...


Portagem-Alsóváros


Folyópart


Park a parton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése