2010. szeptember 2., csütörtök

KAJA

Eszembe jutott, hogy a legfontosabbról nem is írtam. a kajáról. Ez az a dolog, ami a napi dolgokban, költségekben előjön. És most, hogy önellátó lettem, oda kell figyelnem, mit, hol, mennyiért eszem. Eddig mindig vettem gyümölcsöt, kenyérfélét, sajtot, portésztát, meg ilyen dolgokat otthonra, de tegnap úgy gondoltam, nekivágok a portugál étkezdék világának. Tanév közben úgysem lesz időm főzni, akkor majd menzára fogok járni, csak azok ilyenkor még nincsenek nyitva.
Elindultam tehát, és kilyukadtam a város piacánál. Tudvalevő, hogy ott szoktak lenni kajáldák. Bementem, látom a táblán, hogy restaurante/bar- gondoltam, na erre. Lementem az alaksorba, befordultam, és hopp, ott is volt a menza, de pár tizedmásodperc alatt leesett, hogy ez a piaci munkások, kofák számára fenntartott étkezde. De nem volt visszaút, hirtelen elnémult mindenki, s muszáj volt valamit tennem. Odamentem egy pasihoz, kérdeztem, hogy van-e salátájuk, de nem nagyon értette, mit akarok. Mondtam, hogy vegyessalit kérek. Aztemkkor is furán nézett rám. Aztán végül kértem hozzá halat, akkor már felfogta. Készítettek nekem egy azstalt, s egyszeribe azon kaptam magam, hogy az egész piacmenza-társaság engem figyel. Nyilván levágták, hogy nem pont ide készültem. Aztán elég gyorsan kihozták a kaját, a hal mellé rizs is volt, na gondoltam, ezt tuti nem fogom mind megenni, mert valahogy az egész hely elég gusztustalan volt. A kaja nem volt rossz, de elég olajos volt, így szépen-lassan nyeltem a falatokat, egyiket a másik után, miközben lestek a piaci munkások. Egyszercsak látom, hogy a pacák a maradék kajáját, meg a többiekét beleönti egy átlátszó műanyag vödörbe, ami már elve tele volt valami piros lével, erre beledobta azt a sok maradékot, és odatolta pont elém. Na akkor tartottam ott, hogy én MOST fogok idehányni. Próbáltam a szemeimet arra ösztönözni, hogy másfelé nézzenek, de nem nagyon ment. Borzalmas érzés volt, nem értem, hogy nem vették észre, hogy pont a kompsztra rálátok? Na mindegy, az evést gyorsan befejeztem, kértem, hogy csomagolják be a maradékot, és villámgyorsan leléptem, vissza se néztem. LEgalább megtudtam hova NEM szabad mennem.
Ma már nagyobb szerencsém volt, bementem Dolce Vita-ba, a plazába, ahol egy szint csak kajálda volt. Találtam ott egy telejsen hasonló kajáldát, mint tavaly Porto-ban, ahol rendelsz salátát, és hozzá kiválasztasz 5 rávalót (rákot, halat, zöldséget,tojást,stb.), és az egész csak 4,75. Ez felidézte bennem a tavalyi kiruccanást, úgyhogy ide még vissza fogok járni!

Ez még akkor volt mikor még nem tudtam mi van bent


Zsófi, ezt neked küldöm (félig tészta+sali, rák, lazac, vm hal, tojás és sajt, ja és joghurtszósz):)))

1 megjegyzés: