2010. szeptember 25., szombat

Belevetettem magam...

Hahó!

Na, most megint van időm írni, gyorsan le is írom, mi minden történt ezalatt az öt nap alatt a messzi-messzi Coimbrában...szóval vasárnap esténél tartottam, ezután következett a hétfő. Egy órám volt,mert a brazil nő még mindig Brazíliában van, viszont az irodalom órákkal megküzdök, nem egyszerű Pessoa verseit portugálul elemezni...meg még nem értem tökéletesen a tanárnőt...suli után találkoztunk a Magdával, elmentünk ügyet intézni. Időközben kiderült, hogy ő is ismeri Joao-t, még Lengyelországból, elmentünk az academia-ra, hátha ott van, de nem volt. Este lementünk a városba, találkoztunk egy angol sráccal, a másik lengyel csajjal, meg még egy portugállal. Beültünk sörözni egy helyre, jól elbeszélgettem az angol gyerekkel, de nagyon nehéz átváltani ilyen gyorsan portugálról angolra, rájöttem, hogy már jobban beszélek talán portugálul, mint angolul. A portugál srác viszont nagyon furcsa volt, próbáltam vele barátkozni meg minden, de miután megtudta, hogy magyar vagyok, onnantól nem nagyon érdekelte az életem, a lényem. Csak angolul akart beszélni, ott hangoztatta, hogy ő ilyen meg olyan jól tud angolul, állandóan az angol srácot kérdezgette, elég bunkó volt. Na mindegy, aztán kiderült, hogy a lengyelek is ugyanazt gondolják, mint én:)De szerencsére elég hamar lekopott ez az ember,mi meg elmentünk fel a dombtetőre, onnan meg be az óvárosba, ahol aprócska macskaköves utcák keresztezik egymást, oda,ahol Portugália egyik legrégebbi temploma is található, a Sé Velha. Ezt még a legelső király építtette, vm 1100-as évek elején. A templom közelében található Coimbra legismertebb és legolcsóbb helye, a Bigorne, nagyon pici hely, az emberek kiülnek az utcára, a lépcsőkre, van aki ott is alszik:)Na, oda is bementünk, odajöttek a múltkori portugálok, de nekem ők annyira nem szimpatikusak. Ott voltak a lengyel lányok is, meg még egy csomó más lengyel, akik látogatóba jöttek, annyira jól beszélnek portugálul!Az egyik sráccal beszélgettem sokat, dehát ő már tényleg anyanyelvi szinten nyomja. De azért azt mondta, hogy én is jól beszélek:)Aztán úgy 1-2körül haza indultunk a Magdával. Az az egyetlen szívás ebben az egészben, hogy tényleg 40perc gyalogosan a lakás, és ebbe beletartozik a  másfél hegy megmászása is. Úgyhogy mire hazaérünk rendszeresen felpörgünk, és megéhezünk.
Kedden végre bejött a portugál kultúrás tanárnő, de azért késett fél órát:p
Az óra tetszik, egyelőre nem értem még teljesen.Az egyetlen dolog,amitől félek, az a sok kötelező, amit ki kell olvasnunk a félév során. Óra után el is mentem a könyvtárba, hogy kivegyek egyet a brazil órára, és hát....enyhén kövérnek nevezhető darab, tiszta dokumentáció a Brazíliában élő portugál kolóniákról...na ezt nem tudom őszintén, hogy hogy fogom én elolvasni, egyelőre ott hever a polcomon...magyarul se lenne több motivációm hozzá.Legalább ha nagyobb betűmérettel írták volna!!Na mindegy, ezen keseregve mentem haza. Otthon a Magda azzal fogadott (nagyon izgatott volt), hogy ma megismerkedett valami portugál sráccal, akivel ma együtt fogunk vacsizni, utána meg együtt megyünk el az évnyitó nagy-buliba. Mondom ok, de a Magda csak ott pattogott nekem, hogy jöjjek már le, mindjárt itt a srác stb.Ja, azt amúgy még hozzá kell tennem, hogy a Magdával megegyeztünk, hogy mi portugálul szeretnénk főképp beszélni, és sok portugállal szeretnénk összebarátkozni. De mivel ők azért elég zárkózottak, jól megvannak maguk között, nem egyszerű a dolog, nyomulni meg nem akarunk.Mámint nem bunkók, kedvesek, csak kicsit "teperni" kell.  Úgyhogy ez nagy szó volt, hogy egy portugál srác "hajlandó" úgymond velünk bulizni. Hát húúúú, azért így utólag megértem a Magdát, hogy izgult:)
De ez a srác (Rúben) akkora pozitív csalódás volt!Okos, kedves, helyes, érdeklődő, úgyhogy én is megkedveltem. Kicsit dumálgattunk nálunk, odajött a másik lengyel lány, aztán mentünk. Ez az évnyitó buli azért is volt fontos, mert ide elsősorban a portugálok jöttek el, nem is hallottunk sok angol szót:)Baromi sokan voltak, a többség még itt is viselte a fekete tóga-fekete/fehér kosztüm szerelést. Amikor megérkeztünk épp ment egy koncert, amit a helyi diákokból álló,úgynevezett "tuna-k" adtak elő. Van itt férfi meg női. Ja, azt nem is mondtam, hogy még asszem aznap elmentem az academiara, és megkérdeztem, hogy hol lehet csatlakozni valami ilyesmi együtteshez. Mondtam, hogy mellesleg hegedülök, erre a pasas előkerített nekem egy kéthúros hegedűt, és azt mondta, kérdezzem meg. De félek elmenni a próbájukra, mert szerintem nem fognak bevenni. Nekem nincs tógám, én úgymond kívülálló vagyok, és ők ezekbe a hagyományokba nem nagyon engedik be a külsősöket. Sajnos, de azért megpróbálom.
Tehát egy ilyen előadás folyt éppen, na volt ott annyi fajta hangszer, hogy kb egyiket se lehetett hallani:)de azért aranyosak voltak!Jó látni, hogy itt mindenki ilyen lelkes, nincs az a punnyadás, mint amit otthon tapasztalok. Szóval ott volt velünk egy ideig Rúben, aztán ő elment, összefutottunk a sok lengyellel is. Aztán bementünk a bulihelyiségbe, de hamar szétszakadtunk. Én közben ittam egy Bin Ladent....hát....választhattam Karl Marx meg Bin Laden között, de az enyémben volt kávé is, és az szimpatikus volt:)
Kimentünk a Magdával a hátsó kertbe, kicsit pihentünk, meg friss levegőt szívtunk, megkértünk egy srácot, hogy készítsen rólunk képeket. Aztán elkezdtünk dumálgatni vele, nagyon aranyos volt. Eközben arra lettem figyelmes, hogy ott van a Diogo is, tdjátok, az academia-ról, odaszóltunk neki, és emlékezett rám, meg arra is ,hogy magyar vagyok (végre valaki). Aztán így négyesben beszélgettünk, meg visszamentünk a nagyterembe. Nekem a Diogo olyan szimpatikus ilyen kis mókás, meg nagyon kedves!De ő előbb elment (4-kor), mert 6-ra Lisszabonban volt találkozója!Aztán lassan 4-5fele mi is elindultunk, akkor már a Rúben is jött velünk, meg az André,a másik srác is. Tök rendesek voltak, eljöttek velünk majdnem hazáig, onnantól meg kocsival vittek haza.Szóval jól éreztük magunkat.
Én másnap megdöntöttem életem rekordját, 3óráig aludtam. Utána hát kicsit elbénáztam a napot, dehát ez már csak így van. Este a lakótásraink felhívtak egy csomó embert a lakásba, lementünk mi is, és az egyik srác azt hitte, hogy én spanyol vagyok. Elkezdett velem spanyolul beszélgetni, nem értettem mit akar. Utólag derült ki. Itt engem vagy spanyolnak, vagy portugálnak néznek. Jó, jogosan:)De szerintem én talán portugálosabb vagyok, a spanyoloknak fekete a hajuk, nekem, mint az tudnivaló, étcsokibarna, mint a portiknak. Na mindegy:))Este kapok egy sms-t, a Diogo írt, nem tudom honnan tudta meg a számunkat, hogy ma este megyünk-e valahova....
Másnap, csütörtökön 2-re mentem suliba, két órám volt egymás után, kultúra és irodalom. Mostmár nem cseréltem össze az órákat, ügyes voltam:)de irodalmon megint azzal a másik tanárral találkoztam. Már végképp nem értettem, ez hogy lehet. Aztán kiderült, hogy ma ő helyettesít. És az a helyzet, hogy őt jobban  megértem. Ő valahogy annyira "dedósan "magyaráz, mindent ötször megismétel, ötödszörre már én is megértem:)Csak nem tudok az ő órájára bejárni, mert ütközne a többivel. Sajnos.6-ig benn voltam az egyetemen, 4óra egyben nagyon kifárasztott...ajj és megint ott volt a finn lány, kiderült, hogy minden órán együtt leszek vele!!!Ajj, egyszerűen minden lépése irritál, a feje, a mozdulatai, minden. Minden óráról 30percet késik, a tanárhoz képest, ergó 45percet, besétál, mintha ez lenne a legtermészetesebb.....áhh na mindegy.Egy brazil sráccal próbáltam kommunikálni, de sajnos ezt a brazil portugált nem igazán értem még.ilyenkor csak bólogatok, sim,sim,és mosoly:)
Szóval hazaértem, Magda azzal fogadott, hogy Rúben írt, hogy találkozunk-e vele este. Mondtam, hogy ok, de ne sokáig. Mebeszéltük, hogy 11-kor a Capri-ban.Az közel van hozzánk, bár a törzshelyünknek a Bossa Nova-t neveztük ki, ami  egy kávézó, de még sosem voltunk ott. Aztán végülis máshova mentünk, kicsit lejjebb. Ez a Rúben annyira gentleman, ilyet még nem láttam!Állandóan kifizet nekünk mindent, mondtam, hogy mosdóra kell mennem, velem jött, megkérdezte, hogy hol a WC, elkísért az ajtójáig:))
Közben írt nekünk smst az André, hogy nem találkozunk-e. Mondtam, hogy ma nem akarunk menni bulizni. Pár percre rá írt a Diogo is, azon röhögtünk a Magdával, hogy még csak egyszer találkoztunk velük, máris itt irogatnak:)Persze tök jól esett, hogy akkor "bevesznek" maguk közé.Aztán felhívott engem az André, de rájöttem (amint már a Szilvi is mondta), hogy portugálul nehéz eleinte telefonálni. Nem értettem mi van, mondtam, hogy mi már megyünk lassan aludni, és ma nem szeretnénk sehova menni. Nem nagyon fogta, mert elkezdett megint újabb sms-eket írni, hogy ott van a lakásunk közelében, és hogy menjünk vele sétálni. Na akkor mér kicsit ideges lettem, nem igaz,hogy nem fogja?!!
Közben tök jót dumáltunk a Rúbennel, úgy látom, a Magda jobban érti a portugálokat, mint én, én viszont jobban ki tudom fejezni magam, mint ő. Ő elmagyarázza, mit akarnak, én meg azt, hogy ő mit akar mondani:))Vicces volt, beadtuk a Rúbennek, hogy Mo.-n meg Lengyelországban nincs Mc' Donalds. Ő meg ott hüledezett, és próbálta nekünk elmagyarázni, hogy hogy is néz ki egy hamburger. Ott röhögtünk kb,de nem esett le neki!!Aztán pár percre rá megmondtuk neki:))Úgyhogy asszem a naívság babérkoszorúját már másnak kéne hordania helyettem...
Aztán 1-2körül hazabattyogtunk, és a Rúben végig jött velünk.
Ma úgy terveztük, lemegyünk az óceánhoz, de sajnos nem jött össze, mert nem volt valami csúcs idő. Mindegy, azért elmentem könyvtárba házit írni. Összehaverkodtam a könyvtáros bácsikával, aki állandóan leáll velem bratyizni, mindig segít, szóval egy kis belső kapcsolatra tettem szert. Mint egy dedósnak, elmagyarázta, hogyan kell itt kivenni a könyveket, kb kihozta elém, amit kértem. Két órán át olvastam Portugália elsőkirályának életéről.Azért fárasztó egy dolog. A bácsika folyton odajött, mondta, hogyha bármi van, ő segít. Aztán fél6 körül odajött, hogy ő most megy, de ha valami gondom van, tényleg szóljak neki. Mondom ok, megkérdeztem a nevét, és elment. Erre rá pár percre a mellettem ülő férfi (az olvasóteremben) elkezd felém pisszegni, balra fordultam, s egy egészen Agatha Cristis mozdulattal a pasas felém repített egy kis fecnit....néztem, hogy ez mi. A papíron kb ez állt:"Ne szimpatizálj a könyvtárossal, mert furcsa dolgai vannak"(??).Na megint azt hittem, hogy mindjárt elröhögöm magam. Ez most mit jelent? Csak arra tudok tippelni, hogy a pasas azt hiszi a bácsikáról, hogy pedó, mert állandóan veregette a vállamat, dehát ezek portugálok!Szóval rejtély, de most nem tudom, hogyan viszonyuljak hozzá a későbbiekben.Ha van tippetek, hogy ez mi lehet, majd írjátok meg:)
Aztán 6-kor leléptem én is, már lefáradtam. Hazaérve láttam, hogy a Magda már nincs otthon, neki a szomszéd városban tanul a pasija, és hétvégenként találkoznak.Eredetileg el szerettem volna menni az Auto da Barca da Inferno-ra, ami egy színdarab, és a helyi diákok játsszák, dehát egyedül nem akartam. Aztán írtam a Diogo-nak, mondta, hogy jönne, csak nem Coimbrában lakik, és hazament hétvégére. Na mindegy, legalább volt időm megírni ezt a fejezetet. Nagyon várom a holnapi napot, sok izgalmas élményben lesz részem!!

/szerettem volna fotókat is feltölteni, de valamiért nem engedi...majd később.../

1 megjegyzés:

  1. A könyvtáros bácsi, az a szemüveges kopaszodó? Mert ha igen, az mindenkinek udvarol! Nekünk is folyamatosan mondogatta h milyen szépek vagyunk XD. Szerintem nem kell tőle tartani, sőt örülni kell , hogy van egy kis segítség! Amúgy is mégis mit csinálna veled?? :D

    VálaszTörlés