2011. május 2., hétfő

teli gyomorral

na, ígéretemhez híven leírom a Páscoa partot.
Mária elment pénteken, egyből beütött a feeling hogy tejóég két nap és Húsvét és mi azaz a lakótársam meghívott 15embert a lakásunkba ebédre plusz vacsira!!!!!
egyből mentünk a piacra, ahol vásároltunk 8kiló krumplit, 120darab tojást, meg még hasonló mennyiségű zöldséget-gyümölcsöt. Tisával a krumplit meg a tojást felszenvedtük az ő hegyükre, persze miért is lenne sík terep Coimbrában? aztán hazaturbóztam, elkezdtem tojást festeni. Természetesen az egész napos melómat sikerült elbénáznom, csak egy jó tanács: NE tegyetek írókázott tojást forró vízba, mert annak nem lesz jó vége. No mindegy, azért elviselhetőek lettek.
Szombaton reggeltől estig ment a robotolás de kb durvábban mint otthon, sütit dekoráltam, gyümölcsöt mártogattam forró csokiba (az elég jó volt), szóval az összes kis piti meg szépítkezős feladat az én kezemben volt. ól elvoltam, de eléggé idegesek voltunk, én nem akartam azért ekkora felhajtást, Húsvét az ok, hogy kaja meg minden, de azért pihenni is kéne...nomeg maga az ünnep....
Este lementünk szertartásra ami egy középkori kolostorban volt, nagyon szép hely volt, végre gyertyázhattam. Több mint 3órát tartott, de megérte, szép volt. Gyerekek énekeltek, meg kérdéseket tettek fel a papnak, hogy mi is Húsvét. Kiderült, hogy régebben a szüleiket kérdezték, de volt, hogy a saját apjuk nem tudta a választ, így inkább megváltoztatták a szokást...ne égessük a szegény szülőket:))
Utána agapé is volt, oda is beugrottam kajálni egy kis caldo verdét, ami itt a non plusz ultra leves, amúgy káposztával és télleg fincsi.
Vasárnap zúzós nap volt. 1től jöttek a vendégek, és fél háromig maradtak éjjel. Közben gyakorlatilag megállás nélkül jöttek a kaják és mi csak ettünk, ettünk....fúúú halmoztam az élvezeteket, mondhatni, de persze azért fárasztó volt. Este jött egy ismeretlen brazil lány is a partira, aki elég érdekes jeleneteket produkált....hozott egy bort, nem volt hajlandó másból inni, majd 5perc múlva letagadta nekem, hogy az az ő pohara...aztán elkezdte kritizálni a prtugál tudásomat, ami tegyük hozzá elég mélyen érintett és jól felhúztam magam rajta. De, mint utóbb kisült, mindenkit kritizált, és a végére mindenki azt akarta, hogy tűnjön el a fenébe...elég egyértelműen bedrogozott volt a csaj, csak ezért bocsátom meg, amit a porti tudásomra mondott:)))
Hétfőn folytattuk az evést este meg persze nappal, a lengyik folyton egy bizonyos dalt akarnak velem elénekeltetni, mert állítólag jó a lengyel kiejtésem, valami fekete traktorról szól rém értelmes dal, azt szoktuk karaokizni együtt:) Az egyikük direkt nekünk, külföldieknek készített egy lengyel nyelvtörőkből álló sorozatot, aimt fel kellett hangosan olvasnunk. Elég szemét húzás volt:) Nem tom hogy tudnak ezek beszélni egymás közt:)
Kedden már kicsit éreztem hogy kezd tele lenni a hasam, de még volt egy maradék megevő nap, mikor összegyűltünk enni s inni. A végére kilészültünk, volt egy süppedős kanapé.Képzelhetitek ,hogy milyen nehéz volt onnan felemelni magam!
De másnap még mindig azt a kaját ettem!Gyakorlatilag egész héten azt ettük, s szerintem még mindig van töltött tojás a frigóban. De azt már nem merem megenni....A gyomrom most azt hiszi hogy ez a normális kajaadagom és többet követel. Nem tudja, hogy vissza kell szokni a szürke hétköznapokba.No, azért nem szürkék, most asszem a májamat fogom kicsit leterhelni...mert most jön Queima das Fitas!!!
S hogy mi az? Azt még egyelőre én sem tudom megmondani, erről majd jövő héten olvashattok, lényeg annyi, hogy király lesz!!!
Most a héten igyekszem tanulni, mert az egyik feletébb szeszélyes művtöritanárom kijelentette, hogy ZH, és nem is tudom miből...a reneszánsz egy kicsit széles téma....de bevetem magam, ne féljetek!
Öööööö aztán még írok egy disszertációt is a portugál katonai építészetről is, azzal is haladnom kéne....de olyan bonyi itt a könyvtárba való bejutás.....egy csomó szabály van nem olyan egyszerű ám, mint a Szabóban!!Ó,nem!
Össze vissza kuponokat adnak Neked, le kel ltenned a cuccaid felét egy tök más helyen, a könyveket csak bizonyos időben kölcsönözheted ki, s akkor sem lehetsz benne biztos, hogy nem egy mesekönyvet viszel haza, amiről azt hiszed disszertáció...:)
De ezt tényleg nehéz megfogalmazni, legjobban az érti ki járt már abban a könyvtárban...
na, most mennem kell, nagyjából utol értem magam!
Queima után jelentkezem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése